הפצה ומשלוחים

שירותי הפצה ומשלוחים נחשבו עד לפני כחצי שנה כשירות די מובן מאליו, לאחרונה עם פרוץ מגפת הקורונה, שירותי הפצה ומשלוחים הפכו יותר ויותר נחוצים ונפוצים, בעיקר לאור המגבלות שהתעוררו בעת הזאת. דווקא בעת הנוכחית אנו למדים עד כמה שירותי הפצה ומשלוחים הכרחיים ותורמים לתפקוד התקין הן של המגזר הפרטי והן ובעיקר לתפקודו התקין והשוטף של המגזר העסקי. אז מה למעשה כרוך בשירות הכולל הזה שנקרא "הפצה ומשלוחים" ומה יתרונותיו?

איש סוחב קרטונים

מהו שירות הפצה ומשלוחים הלכה למעשה

שירות הפצה ומשלוחים הינו שירות הניתן לרוב על ידי חברה חיצונית שנשכרת במיוחד למטרה זאת.
שירותים אלה הוכיחו את עצמם שוב ושוב ובמיוחד בעת האחרונה שהם חיוניים לחוויית הרכישה של הלקוח, בין אם הוא לקוח עסקי ובין אם הוא לקוח פרטי וזאת בעיקר בשל שני יתרונות הענק ששירותים אלה טומנים בחובם, היתרונות הם חיסכון ונוחות.

חיסכון, על שום מה

על שום הזמן הנחסך ללקוח על כך שאינו נדרש לסור לספק ממנו הזמין את המוצר, או ממנו מחכה למשלוח, להניע את הרכב או להתנייד ע"י תחבורה ציבורית, להמתין שעות בתור ולבזבז עוד זמן חזרה וזמן, כידוע שווה כסף. כך יוצא שאם מכמתים את הכסף שווה הערך לזמן שבוזבז בכיתות הרגליים הזה מוצאים שהשקעה בשירותי משלוחים משתלמת יותר.

נוחות, על שום מה

על שום העובדה שהרבה יותר נוח לשכור שירותי הפצה ומשלוח מאשר לבצע את משימת המשלוח או משימת האיסוף לבד. במקום למצוא את הזמן לבצע את המשימה, במקום למצוא מישהו שיוכל לבצע אותה עבורנו, שוכרים את שירותיה של חברת הפצה ומשלוחים ומקבלים את השירות בנוחות עד פתח הבית או המשרד. פשוט וקל.

קרטונים על משוא

יתרונות נוספים בשימוש של הפצה ומשלוחים

יתרון נוסף שקיים לבית עסק המנהיג שירותי שליחויות הוא למעשה פועל יוצא של שני היתרונות הקודמים שמנינו והוא הערך המוסף ללקוח. במיוחד היום, עסק המעניק גם שירותי משלוח ללקוחותיו (במיוחד אם הם כלולים במחיר המוצר הנרכש), למעשה חוסך ללקוח את אותו כאב הראש המחייב אותו לאסוף את המוצר בין אם מבית העסק שרכש בו ובין אם בנקודת האיסוף הקרובה לביתו או למקום עבודתו. לכן בית עסק שנותן שירות משלוח ייחשב למועדף יותר ע"י לקוח שיבצע סקר שוק ואולי אף יעדיף לשלם מחיר מעט יקר יותר ולדעת שהמוצר שרכש יגיע עד לפתח דלתו ויחסוך ממנו את המאמץ.

מה גם שלקוחות כיום מונעים ברוב המקרים מ-"כאן ועכשיו" ולרוב יהיו חסרי סבלנות לחכות מהרגע שבו ביצעו את ההזמנה לרגע בו יזכו ליהנות פיזית מהמוצר ברכשו, כך שאלמנט השליחות כאן לחלוטין מוסיף לחוויית הקנייה של הלקוח.
לכן, לא מן הנמנע שלפתע כאשר לא ניתן היה יותר להתרוצץ ברחובות כתמיד, חברות השליחויות עבדו ללא הרף על מנת לספק כל דבר למעשה שהיה צורך להעבירו ממקום למקום, החל ממזון וכלה בגביית תשלום.

הפצה ללקוחות פרטיים

הפצה זאת, הנקראת גם C2B בשל ייחוסה למכירה לפרטיים, אך אינה קיימת רק למטרת מכירה. למעשה, הפצה ומשלוחים למגזר הפרטי כוללת:
חלוקה של דברי דואר – בין אם חומר פרסומי הנשלח ובין אם פריטים שהוזמנו ונקנו ברשת
משלוח של הזמנה שנעשתה ישירות מחנות ע"י הזמנה טלפונית. שירות הפצה ומשלוח של פריטים שנקנו לרוב יגבו ממזמין המוצר, למעט מקרים חריגים שהמשלוח ייכלל במחיר הסופי וכביכול יהיה על חשבון השולח.
מסירה של דבר מה המצריך שליחות ואינו יכול להישלח בדואר הן מפאת דחיפותו והן מבחינת חשיבותו. (מסמכים משפטיים לדוגמה).
איסוף מבית הלקוח והחזרה לספק.
אחסון, אריזה למשלוח וניהול מלאי.
הפצה ללקוחות פרטיים לרוב נעשית מטעמי נוחות, בין אם הנוחות של השולח ובין אם הנוחות של הנמען.

מחסן של חברת הפצה ומשלוחים

הפצה ומשלוחים ללקוחות עסקיים

הפצה ללקוחות עסקיים, המתקשרת לשיטת המכירה של עסק לעסק (B2B) נעשית למספר מטרות:
הפצה ומשלוח של סחורה ממחסני החברה ללקוחותיה העסקיים (קמעונאים, סוכנויות וכו'). בין אם משלוח רגיל של פריט אחד או יותר, בין אם הובלה ברכב מסחרי, מכולה ו/או בתנאים מיוחדים.
משלוחים לרשתות מזון.

משלוחים פנים ארגוניים ובין סניפים.
הפצה, מיון ואחסון של סחורה מיובאת.
שליחות למשרדי פרסום, יח"צ וכד'.
שירותי גבייה ו/או משלוח מסמכים לרשויות, בתי משפט ועוד.

שליחויות ללקוחות עסקיים לרוב מתבצעים במסגרת הסכם ארוך טווח בין העסק לבין ספק שירותי המשלוח ואינם מסתכמים במשלוח אחד. מתבצעים בחלון זמן מצומצם בטווח של יום עד מספר ימים מהזמנת המשלוח ומתואמים במסגרת לוחות זמנים מורכבים מראש.

סיכום היעילות בשימוש בחברת הפצה

לסיכום, השימוש בחברת הפצה ולוגיסטיקה ייעודית המתמחה בתחומה חוסכת המון זמן ומשאבים לארגון.
הן בפן הכלכלי והן בפן התפעולי, לעיתים מקובל להניח שחברה במיקור חוץ יקרה בהרבה יותר, אך זוהי ראייה שטחית שנובעת רק מהשוואה של עלות ההובלה ללא התייחסות לשאר העלויות הנלוות שאת כולן יש לקחת בחשבון.

זו סוגיה אסטרטגית וכלכלית שכל חברה חייבת לקבל החלטה מושכלת הנוגעת לאסטרטגיה השיווקית של החברה בראיה לעתיד והן לחישובים כלכליים ארוכי טווח.

תוכן עניינים
שתפו:
צרו קשר
בקשו שיחה חוזרת
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
מדיניות האיכות

הנהלת "אס.אם.אס לוגיסטיקה" שואפת להיות חברה מובילה בתחום השינוע ההובלה והלוגיסטיקה, ותנקוט בכל האמצעים לוודא כי שירותי החברה יענו על דרישות הלקוח, צרכיו וציפיותיו במלואם,

מנהל תפעול

מנהל תפעול נחשב לאחד מבעלי התפקידים המורכבים והרב תחומיים בארגון ואחד מבעלי הדרגים החשובים ביותר לתפקודו היעיל של הארגון לטווח הקצר ולטווח הארוך. תפקידו של

WMS

ניהול מחסנים מעולם לא היה עניין של מה בכך, עם השנים נושא ניהול המלאי במחסן הלך והפך אף מורכב יותר ומאתגר לא פחות. לפני כמה

שינוע

המילה שינוע בתחום הלוגיסטיקה מתייחסת לקשת רחבה של שירותי הנעה מנקודה לנקודה. החל משינוע של פריט מלאי כלשהו בתוך המחסן או הארגון וכלה בשינוע מטענים

FIFO

כולנו שמענו את אחד המושגים הללו לפחות פעם בחיים, המכנה המשותף לשלושת המונחים הללו FIFO או FEFO או LIFO הוא ששלושתם למעשה אסטרטגיות לניהול מלאי