המילה שינוע בתחום הלוגיסטיקה מתייחסת לקשת רחבה של שירותי הנעה מנקודה לנקודה. החל משינוע של פריט מלאי כלשהו בתוך המחסן או הארגון וכלה בשינוע מטענים חריגים בין יבשות. מבחינת לוגיסטיקה, הכוונה היא לאופן שבו מבוצע ניוד של מוצר אחד או יותר מנקודה אחת לשניה בצורה יעילה, זריזה ומאובטחת באופן שבו המוצר אינו ניזוק מפעולה זו. בתחום הלוגיסטיקה, ניתן לחלק את המונח שינוע למספר מונחי משנה ואלה הם:

סוגי פעולות של שינוע קטן, ביניים, כבד
שינוע של פריטים קטנים יכול להיות החל מפריט אחד בודד וכלה במספר פריטים בודדים שניתן לנייד באמצעות אביזרי עזר פשוטים למדי על מנת להקל על העברתם מנקודה לנקודה ולאבטח את שלמותם במהלך התהליך. פריטים אלה יכולים להיות כלי רכב פרטיים המשנעים ומבצעים הפצה ומשלוחים פרטיים ללקוח כזה או אחר, עגלות למיניהן, גוררים חשמליים, מלגזונים, אביזרי הרמה, תחתיות שינוע, מכשירי הרמה בוואקום, מלגזות ועוד. השימוש באמצעי עזר אלה נפוץ לרוב במחסנים ובתוך כתלי הארגון, כאשר יש פריטים בעלי משקל יחסית קטן ולמרחק יחסית קצר המאפשר שינוע באמצעי עזר אלו.
ביניים
הכוונה במונח "שינוע ביניים" היא שינוע של פריטים (לצורך העניין סחורות) באופן יבשתי בתוך גבולות המדינה. הפריטים המועברים בסוג כזה של שינוע עשויים להיות קטנים כגדולים אך הובלתן תיחשב שינוע סטנדרטי למדי, בעזרת כלי רכב מתאים בין אם ע"י רכב מסחרי קטן, בין אם ע"י משאיות ובין אם ע"י מכולות משא קטנות הנישאות באמצעות משאיות כבדות ו/או רכבות. שינוע שכזה משרת גם את המגזר הפרטי (הובלות של דירות ומשרדים) וגם את המגזר העסקי ברמה השוטפת.
כבד
המונח "שינוע כבד" מתייחס לכמה אספקטים:
שינוע של מטענים רבים בו זמנית, בין אם ממקום אחד ובין אם ממספר מקומות ליעד אחד או יותר. שינוע שכזה עשוי להיעשות באמצעות משאיות המניעות מכולות כבדות ו/או באמצעות רכבות.
שינוע של ציוד כבד כמו מכונות, כלי רכב, חומרים מסוכנים ועוד. שינוע שכזה לעיתים רבות דורש אישורים מיוחדים של משטרת ישראל, של מכון התקנים הישראלי ושל המשרד להגנת הסביבה בעת הצורך.
שינוע הדורש תנאי ניוד מיוחדים, כגון: מנוף, טמפרטורה מתאימה וכו'.
בעת ביצוע שינוע כבד מומלץ לשמור על כללים בסיסיים על מנת לבצע את השירות בצורה יעילה, מקצועית ומהירה ככל הניתן תוך התחשבות בכל הגורמים האפשריים. החל מאישורי רשויות, דרך ביצוע השינוע בשעות שבהן התנועה דלילה יחסית על מנת שלא ליצור עומס תנועה כתוצאה מהשינוע (לעיתים סעיף זה נכלל באישור המשטרה לשינוע), ביטוח מיוחד, משאית מתאימה לסוג המטען ומשקלו הכולל, שמירת תקינות המטען לפני, תוך כדי ולאחר השינוע, סימון המטענים על סמך סוגיהם, משאיות תקינות שעברו בדיקה ועוד.

שינוע בין יבשתי
שינוע בין יבשתי למעשה נקרא גם שילוח בינלאומי משום שהוא עוסק בניוד פריטים (סחורה ברוב המקרים) מנקודה אחת לנקודה אחרת הנמצאת מחוץ לגבולות המדינה. שינוע שכזה נעשה דרך הים או דרך האוויר ובמדינות מסוימות דרך היבשה, בין אם ע"י אמצעי שינוע ייעודיים של החברה המשלחת ובין אם ע"י שירותיהן המסחריים של חברות תעופה או ציי אוניות.
שינוע בינלאומי דורש התמקצעות בפני עצמה בכל אחד מהתהליכים הדרושים בשינוע מטען למדינות מעבר לים. החל מארגון הניירת הדרושה למשלוח שכזה, האישורים הנדרשים, האריזה התקנית והבטוחה ביותר, השילוח עצמו, הפריקה בארץ היעד, תיאום עם הגורמים המקומיים לגבי שינוע מנמל התעופה או נמל הים אל היעד הסופי וקבלת כל האישורים והביטוחים הנדרשים לכל אורך התהליך עד הגעת המטענים בשלום ליעדם.

לסיכום
ביצוע משימת שינוע דורשת מיומנות רבה, מקצוענות והבנה של כלל התהליכים הלוגיסטיים הנדרשים לביצוע המשימה, בין אם מדובר בשינוע מקומי ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשינוע בינלאומי. לכן, כל ארגון הנעזר בחברה המעניקה שירותי שינוע חייב לוודא כי מאחורי החברה ששכר עומדים אנשים שיודעים בדיוק מה וכיצד לבצע בכל סוג של שינוע ולכל יעד שהוא כמובן שזה תלוי בסדר הארגוני של המקום והיכולת לסצע ספירת מלאי וידיעה מה יש במחסן ומה חסר. ארגון השוכר שירותי שינוע חייב לאבטח את עצמו ואת החולייה הבאה בשרשרת האספקה (הלקוח המיידי או הלקוח הסופי) ולכן אמינות חייבת להיות חלק בלתי נפרד מהתמונה.
יש לדרוש בטחונות עבור ביצוע השינוע (ערבונות, תעודות, אישורים, ביטוחים וכו') ויש לדרוש בתקינות הציוד וכלי הרכב המבצעים את השינוע. מומלץ לעבוד עם אותו הספק באופן קבוע על מנת שיפנים את אופי העבודה ואת המטענים אותם משנעים מעת לעת וכדי ליצור איזושהי התקשרות ארוכת טווח שגם במובן מסוים מעניקה בטחון לאורך זמן. בנוסף לכך, תבקשו המלצות מארגונים אחרים שעבדו עם החברה המסוימת הזאת משום שהמלצות תמיד טוב לבקש והן גם נוסכות ביטחון מסוים ולו למען ההתחלה.